Page 2 of 3

Unread postPosted: 25 Jun 2005, 07:34
by Jester25
Habu wrote:Ahhhh...so it's lighted I see. Someday....I will do one of these, but mod it and make it either a C or MLU cockpit :D


That will be nice. You`ll need a lot of sanding, an entirely new front panel, new ...and ...(the list is long :) So, when are you starting? :cheers:


Ender_Wiggin wrote:man, its been a while since ive seen the inside of a Block 1 cockpit (was back at Sheppard, about a year ago)


She`s beauty, isn`t she? I have a weakness for earlier blocks.

Regards

Unread postPosted: 27 Jun 2005, 21:35
by Habu
Jester25 wrote:That will be nice. You`ll need a lot of sanding, an entirely new front panel, new ...and ...(the list is long :) So, when are you starting? :cheers:


You ain't kidding! Basically, I'll have a tub shell and a front shroud to start with. The front panel isn't too difficult to do, since it's basically two big MFD's and some ancillary gauges. The side panels will need some modding of course, that will be the PITA part. The UCP for the HUD will need some modding too. The ACES II will need some different color paint, but that's about it. It can be done, it's just a matter of how long....
With all the other stuff I have on the bench right now, it's a looooong way from now.

Unread postPosted: 27 Jun 2005, 21:56
by falconfixer860261
This might help some: http://gra.midco.net/mlgould/Jet%20Figh ... k%2010.JPG

This isn't color but will help with what should be where: http://www.habu2.net/vipers/viperpits/

This might help too: http://www.xflight.de/f16/

Re: Block1 cockpit

Unread postPosted: 27 Jun 2005, 22:03
by falconfixer860261
Jester25 wrote:I`m about to finish my tiny model, however, I still lack info (photos) on the following:

#1 Do NWS and BUC Test buttons have black panels around them?
#2 Are those 3 black things on the secure voice panel dials or buttons?


I'm working from memory here so I may be wrong - but it's what I remember.

#1 Yes
#2 Dials

Re: Block1 cockpit

Unread postPosted: 28 Jun 2005, 13:32
by Jester25
falconfixer860261 wrote:I'm working from memory here so I may be wrong - but it's what I remember.

#1 Yes
#2 Dials


Thanks

Unread postPosted: 28 Jun 2005, 13:34
by Jester25
Habu wrote:You ain't kidding! Basically, I'll have a tub shell and a front shroud to start with. The front panel isn't too difficult to do, since it's basically two big MFD's and some ancillary gauges. The side panels will need some modding of course, that will be the PITA part. The UCP for the HUD will need some modding too. The ACES II will need some different color paint, but that's about it. It can be done, it's just a matter of how long....
With all the other stuff I have on the bench right now, it's a looooong way from now.


Yeah, that`s the problem - so much to do so little time... :)

Unread postPosted: 05 Aug 2005, 22:00
by Jester25
Well, back to work...

Unread postPosted: 28 Sep 2005, 18:09
by boness
I did theeir F-104 pit, sweet kit, I like what your doing with this one.

jim

Unread postPosted: 29 Nov 2005, 21:51
by Jester25
I'm glad that you like it. Hopefully I'll get round to finishing it up.

Regards :cheers:

Unread postPosted: 30 Nov 2005, 13:02
by Mad_Viper
Looking damn fine. Can't wait to see the end result.

Unread postPosted: 28 Feb 2006, 18:37
by Habu
Any updates?

Unread postPosted: 08 Mar 2006, 23:35
by Jester25
I've been busy recently, however...

Unread postPosted: 09 Mar 2006, 01:05
by Habu
Ooooh puuurty! Green LED?

Unread postPosted: 09 Mar 2006, 22:25
by Jester25
Habu wrote:Ooooh puuurty! Green LED?



Yep! 8) Just had that funny feeling that something was missing, so there it is.

Unread postPosted: 09 Mar 2006, 23:34
by Habu
Now if you could jusr figure out a way to project a HUD image up there, that would rock!